Dersin Adı | Doğrudan Pazarlama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MPAZ 216 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin, doğrudan pazarlama ve araçları, doğrudan pazarlamanın Türkiye’deki rolü ve sorunları üzerine çözümler ve yenilikler getirecek çalışmalar yapması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, doğrudan pazarlama kavramları, doğrudan pazarlamacıda olması gereken özellikler, doğrudan pazarlamanın avantajları, doğrudan pazarlama stratejileri, doğrudan pazarlama araçları ve uygulanması konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Doğrudan Pazarlama Kavramı ve Gelişimi | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 1-32. |
2 | Doğrudan Pazarlama ve veri tabanlı pazarlama ilişkisi | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 33-66. |
3 | Doğrudan pazarlama teknikleri | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 66-79. |
4 | Doğrudan postalama | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 127-152. |
5 | Doğrudan pazarlamada tv reklamları | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 153-188. |
6 | Doğrudan pazarlamada medya kullanımı | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 188-201. |
7 | Katalogla pazarlama | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 201-208. |
8 | Telefonla pazarlama | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 208-214. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Doğrudan satış | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 188-247. |
11 | Doğrudan pazarlama ve müşteri sadakati sağlama | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 222-247. |
12 | Büyük ölçekli işletmelerde ve KOBİlerde doğrudan pazarlama | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 247-273. |
13 | Doğrudan pazarlama etkinliklerinin değerlendirilmesi | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 267-291. |
14 | Örnek olaylar | Pırnar Tavmergen İ., “Doğrudan Pazarlama”, (Seçkin Yayıncılık, 2010), ISBN 9750212222, 291-293. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Doğrudan Pazarlama, Pırnar Tavmergen İ., (2010), Seçkin Yayıncılık, ISBN 9750212222. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Doğrudan Pazarlamanın Kurucusu, Wunderman L., (2006), MediaCat Yayıncılık, ISBN 9756347651. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. | X | ||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. | X | ||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. | |||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. | X | ||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. | X | ||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. | X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | |||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest